fredag 24 april 2015

Screw Homework, I'm not in school anymore

Det var min tanke för en tid sedan att göra en jämförelse mellan Kung Markatta och Enslaved: Odyssey to the west. Jag började läsa boken, men den var så in i bomben inte min smak, så jag la ner det projektet. Jag skriver den här bloggen för att det är kul och jag tänker inte låta det bli en hemläxa som hänger över mig. Så bort med det gamla och in med det nya.

Så vad har hänt medan jag ignorerat den tråkiga läxan i flera veckor? Jo jag öppnande, mot bättre vetande, Pandoras box. Eller jag begav mig åtminstone till planeten Pandora och dess måne  i Borderlands: The Handsome Collection.

Det var en stor besvikelse för mig när Borderlands The Pre-Sequel bara släpptes till förra generationens konsoler i höstas, så jag blev riktigt glad när The Handsome Collection utannonserades. Det har blivit en massa loot and shoot den senaste tiden och jag börjar närma mig en platina i Pre-sequel.

Hur roligt Borderlands än var, så är det ändå Axiom Verge som har fått mest kärlek från mig. Det är Metroidvania i dess bästa form. Håll i er för här kommer en hädelse: Jag spelar det hellre än Super Metroid. Så fantastiskt bra är det.

Super Metroid är helt klart det viktigare spelet och det mest nyskapande, men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det är lika roligt att spela längre. Kanske för att jag kan det mesta utantill och att jag har besegrat moderhjärnan alltför många gånger. Så för alla som har missat Axiom Verge och har det minsta intresse för genren, kan jag inte nog varmt rekommendera att ni laddar ner det och njuter av det.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar